Aperio

Diskuse

Porodnice České Budějovice

Příspěvků: 50


spontanni porodkristyna 20.01.2016 21:08

Porod na konci cervence,jako prvorodicka jsem rodila pouze 4 hodiny. Nemohu si stezovat,naopak chci vyzdvihnout praci PA, sester na sestinedeli i neo. :) jen se maminka nesmi bat se ozvat,pokud se ji neco nelibi. Klidne bych tu rodila znovu. :)

Odpovědět


spontanni porodkristyna 20.01.2016 20:42

Porod na konci cervence,jako prvorodicka jsem rodila pouze 4 hodiny. Nemohu si stezovat,naopak chci vyzdvihnout praci PA, sester na sestinedeli i neo. :) jen se maminka nesmi bat se ozvat,pokud se ji neco nelibi. Klidne bych tu rodila znovu. :)

Odpovědět


Zkušenost z ČBHudža 01.05.2015 13:49

Před pár lety rodila v nem. ČB moje dcera cís. řezem. Jela jsem ji navštívit druhý den odpoledne, kdy již byla přeložena z Jip na lůžkové odd. Bohužel jsem ji našla ve velmi špatném stavu, nezmobilizovanou s bolestmi, bez jakékoli dopomoci.Jediná komunikace sestry byla "ukliďte si tu tašku ať tu není bordel". Dala jsem jí židli do sprchy a pomohla. Finále nastalo ve chvíli, kdy má tehdy dvacetiletá dcera skončila s horečkami a těžkou trombozou mezi babičkami na interně. Následky - dodnes. Na druhou stranu musím říci, že o nedonošeného chlapečka, který se tehdy narodil bylo výborně postaráno na odd. nedonošenců.

Odpovědět


volba polohyMell 16.05.2014 18:41

Co je pravda na tom, že když žena nechce rodit vleže a "svévolně" se přetáčí do polohy, která jí vyhovuje, tak jí jsou přivázány nohy?

Odpovědět


KatkaKatka 23.04.2014 23:58

Dobrý den, mám dotaz. Když jsem četla toto: Návštěvy jsou dovoleny na pokojích žen pouze na nadstandardu, v případě ostatních pokojů probíhají návštěvy ve zvláštním, k tomu vyhrazeném prostoru, a to denně od 14,00 do 17,00hod. Starší děti na pokoje žen nemohou. Nevím jestli jsem to pochopila dobře. Když za mnou přijede manžel s dětmi,tak může přijít na pokoj jen on,ale děti musí čekat venku?

Odpovědět


Re: KatkaHana 25.05.2014 18:32

Ano, máte pravdu, je to tak. Děti na pokoj oficiálně nesmějí, je jen na libovůli personálu, jestli na Vás přijde a děti od zrovna narozeného sourozence vyhodí. Ženy, vzpamatujte se a nechoďte sem, copak není spousta jiných porodnic? Copak je např. Český Krumlov tak daleko?

Odpovědět


Re: KatkaLenka 02.04.2015 21:15

Na pokoj nemůže ani manžel, nicméně připadá mi to normální. Přece jen po porodu nechcete, aby vám po pokoji (koupelně) chodili cizí lidi, takže naprosto oceňuji, že návštěvy probíhaly jen ve "vyhrazeném prostoru".

Rodila jsem v březnu 2015 - dalo se domluvit i na jiných návštěvních hodinách, rozhodně nebazírovali na návštěvách přesně OD-DO.

Odpovědět


A proč jinde návštěvy na pokoj mohou?Jiřina 09.08.2015 09:55

A proč jinde (např. Č. Krumlov, Prachatice, Písek) návštěvy na pokoj mohou? Můžete též navštívit web www.naseporodnice.cz, kde je u každé porodnice uvedeno, zda jsou možné návštěvy přímo na pokoji, a podle toho porodnici zvolit.

Odpovědět


Vlastná skúsenosťGabriela 20.03.2014 12:30

Dobrý deň. Zhodou okolností som narazila na túto stránku. Bohužiaľ som nútená riešiť sťažnosť na jednú nemenovanú nemocnicu a tak zisťujem, že arogancia a chovanie niektorých lekárov sa za tie roky vôbec nezmenili.Je to síce už 24 rokov čo som rodila v tejto nemocnici, je to premlčaná doba, ale i tak sa chcem podeliť s tým čo som tu zažila. Pred 24 rokmi som porodila cisárskym rezom zdravé dieťatko. Bohužiaľ po 2 dňoch mi oznámili, že mi dieťa zomrelo. Jednoducho prišli na izbu - pichli mi injekciu na ukľudnenie a to bolo všetko. Nikto sa o mňa viac nestaral, nepodali mi žiadne informácie. Bez pomoci som si musela sama préjsť (3 dni po operáci) na novorodenecké oddelenie, aby som zistila čo sa vlastne stalo. Nedostala som žiadne poriadne vysvetlenie, len mi oznámili, že moje dieťa je už spopolnené .... Nechápala som to - veď ja som svoje dieťa nikdy nevidela ani žívé, ani mŕtve. Nedostala som ani príležitosť sa k tomu vyjadriť, nedostala som príležitosť dôstojne pochovať môjho syna. V tej dobe bol človek neinformovaný, nebol žiadny internet, žiadne letáky - netušila som, že by bolo možné sa sťažovať na postup lekárov, alebo celej nemocnice. Dneska by som to už riešila úplne inak. Takže položme si otázku, čo sa vlastne zmenilo v zdravotníctve za tie roky ???

Odpovědět


nikdyniky 06.03.2013 19:54

byla jsem zde na praxi a nikdy.. nikdy bych v ČB nerodila!!!! Jak se sestry baví o rodičkách... děsný, hnusný, nechutný...
jiná oddělení jsou ok. Ale porodní sál opravdu ne

Odpovědět


Re: nikdywladka 30.05.2013 14:01

Tak doufá že jednou nebudeš taky taková :)

Odpovědět


Re: nikdyandrea 05.05.2014 14:19

to by mě zajímalo,jak se o nich baví..ale už jsem tam rodila,tak si to umím živě představit :-(

Odpovědět


Jen dobrá zkušenostPetra 24.02.2013 10:41

Ahoj, přidávám svůj zážitek na ČB porodnici a žádné zápory od mě nečekejte :) Na porodním sále se mnou byl přítel ale také mladá porodní asistentka-učenka, která tam byla po celou dobu mého porodu. Všichni se ke mě chovali hezky ani z 6-nedělí nemám špatné zkušenosti:)

Odpovědět


Podruhé a OPĚT na 1**Marcela 23.02.2013 23:12

V září 2012 jsem zde rodila své druhé miminko. A opět musím říci, že vše probíhalo jako na drátkách. Lékaři, por.as. i ostatní personál výborní, komunikativní, měla jsem pocit jistoty, že když se bude průběh porodu komplikovat, tak miminko i já budeme v pořádku. Na šestinedělí byli sestřičky milé, vše ukázali, vysvětlili, prostě POHODA.

Odpovědět


Maximální spokojenostlinda 25.01.2013 10:20

Ahoj, rodila jsem v dubnu 2012 (poprvé) a byla jsem se vším naprosto spokojená. Porod trval cca 14 hodin. Po celo dobu se mnou byla mladičká a naprosto skvělá porodní asistentka. Vše mi vysvětlila o všem se mnou mluvila. Všicni byli moc příjimní a milí( chytla jsem 2 směny). U samotnáho porodu mě také o všem informovali, dokonce i kdo je kdo jsem věděla. Že mě nastříhnou mi taky doktorka řekla předem. Sprchu míč a ostatní věci jsem měla k dispozici jak jsem chtěla, téměř pořád se mnou byla PA. Klistýr provedla taky ona před nástupem na porodní box. Mimi mi přiložili okamžitě. Potom mě doktorka info o tom, že teď se odloučí plecenta, pak že ji porodím a že mě zašije. Manžela jsem u porodu nechtěla, a ani jsem ho tam díky super personálu nepotřebovala. Pustili nám ho na sál hned po porodu. Na šestinedělí všichni také fajn. Pokoj žádná hitparáda, ale nepřijela jsem tam na dovolenou. Takže já jen chválím!!!!

Odpovědět


Maximální spokojenostlinda 25.01.2013 10:20

Ahoj, rodila jsem v dubnu 2012 (poprvé) a byla jsem se vším naprosto spokojená. Porod trval cca 14 hodin. Po celo dobu se mnou byla mladičká a naprosto skvělá porodní asistentka. Vše mi vysvětlila o všem se mnou mluvila. Všicni byli moc příjimní a milí( chytla jsem 2 směny). U samotnáho porodu mě také o všem informovali, dokonce i kdo je kdo jsem věděla. Že mě nastříhnou mi taky doktorka řekla předem. Sprchu míč a ostatní věci jsem měla k dispozici jak jsem chtěla, téměř pořád se mnou byla PA. Klistýr provedla taky ona před nástupem na porodní box. Mimi mi přiložili okamžitě. Potom mě doktorka info o tom, že teď se odloučí plecenta, pak že ji porodím a že mě zašije. Manžela jsem u porodu nechtěla, a ani jsem ho tam díky super personálu nepotřebovala. Pustili nám ho na sál hned po porodu. Na šestinedělí všichni také fajn. Pokoj žádná hitparáda, ale nepřijela jsem tam na dovolenou. Takže já jen chválím!!!!

Odpovědět


Maximální spokojenostlinda 25.01.2013 10:20

Ahoj, rodila jsem v dubnu 2012 (poprvé) a byla jsem se vším naprosto spokojená. Porod trval cca 14 hodin. Po celo dobu se mnou byla mladičká a naprosto skvělá porodní asistentka. Vše mi vysvětlila o všem se mnou mluvila. Všicni byli moc příjimní a milí( chytla jsem 2 směny). U samotnáho porodu mě také o všem informovali, dokonce i kdo je kdo jsem věděla. Že mě nastříhnou mi taky doktorka řekla předem. Sprchu míč a ostatní věci jsem měla k dispozici jak jsem chtěla, téměř pořád se mnou byla PA. Klistýr provedla taky ona před nástupem na porodní box. Mimi mi přiložili okamžitě. Potom mě doktorka info o tom, že teď se odloučí plecenta, pak že ji porodím a že mě zašije. Manžela jsem u porodu nechtěla, a ani jsem ho tam díky super personálu nepotřebovala. Pustili nám ho na sál hned po porodu. Na šestinedělí všichni také fajn. Pokoj žádná hitparáda, ale nepřijela jsem tam na dovolenou. Takže já jen chválím!!!!

Odpovědět


ČB vs. ČKkasteli 03.11.2012 11:43

Rodila jsem v ČB v polovině října 2012 a naprostá spokojenost. Doktoři (zvláště pak MUDr. Kožnarová a MUDr. Velemínský) pečliví a milí, sestřičky trpělivé. Na šestinedělí doporučuji nadstandard, normální třílůžkové pokoje - se záchodem a sprchou pro šest osob- nejsou nic moc. Péče odpovídá krajské nemocnici, sice neosobní, ale naprosto profesionální. Před lety jsem rodila v ČK a bohužel mohu potvrdit pouze rodinné prostředí. Pokud se něco při porodu zvrtne (což se u mě stalo), je pak zle. A to co umí v ČB vyřešit levou zadní, může v ČK znamenat hodně velké zdravotní komplikace (jak pro rodičku, tak i pro dítě).

Odpovědět


dávám 1*pek.lenka 17.01.2012 13:02

Můj porod v tolik diskutované českobudějovické porodnici se dal přežít jen díky odborné a citlivé péči personálu.Za toto bych chtěla porodním asistentkám a sestřičkám z gynekologie-přízemí velmi poděkovat.

Odpovědět


porodnici v ČB doporučujiRenata 06.01.2012 23:02

Mám za sebou druhý porod v porodnici ČB a opět mohu jen doporučit. Jak chování tak přístup doktorů a sester je skvělý. Jsou ochotní a příjemní. Problém je asi v tom, že spokojená rodička je spokojená a nemá takovou potřebu to psát, jako ta nespokojená. Porod byl náročný, díky doktorovi jsem neměla ani nástřih, PA byla velmi nápomocná, mimi hned přiložili. A sestry na šestinedělí jsou úžasné. Opravdu mohu jen doporučit a přijde mi zbytečné odrazovat a strašit prvorodičky. Někdy je potřeba brát věci trochu s nadhledem a nehledat jen to špatné. Děkuji

Odpovědět


vlastní zkušenostBlanka 18.05.2011 08:29

Rodila jsem v Českobudějovické nemocnici v prosinci 2010. Porod byl veden císařským řezem, pro KP. V ČB se v tomto případě asi sahá rovnou po císařském řezu, možnost normálního porodu byla zamítnuta lékařkou z důvodu možných komplikací. Jsem zdravotní sestra, takže vím, jak má péče o rodičku a dítě vypadat. A spokojená jsem rozhodně nebyla! Ráno nástup na příjem k operaci-manžela na odd. nepustili, musel čekat dole v čekárně.To by mně ani tak nevadilo, horší bylo, že při vyšetření, kdy jsem byla téměř nahá (až na rozepínajícího se erárního anděla)se po chodbě neustále producírovali dělníci, kteří předělávali okna a nikdo z personálu se neobtěžoval zavřít dveře, takže si mohli prohlédnut, jak mě vyšetřují. Chtěla jsem spinální anestezii, ta byla zamítnuta, že prý je to "moc složité a chtělo by to ještě nějaká vyšetření a celková se dělá běžně a je to rychlejší" Nevím, možná jsem jenom narazila na lenivou doktorku, každopádně jsem o tento typ narkozy žádala už když jsem si šla domluvit termín operace a tvrdili mi, že problém to nebude. Na jipce byly velmi nepříjemné sestry, jedna mě nechala skoro padnout ve sprše, protože mi nevěřila že se mi po narkoze opravdu tolik točí hlava. Když jsem jí prosila o židli k umyvadlu,tak odmítla, že "to takhle nedělají a že to musím vydržet." Na šestinedělí jsem od dětských sester nedostala žádné informace o vyšetřeních, která synovi dělali,když jsem se ptala, byly nepříjemné a evidentně jsem obtěžovala. Snažila jsem se kojit, ale syn měl silnou žloutenku a sestra, která mi měla pomoct mi dávala jasně najevo, jak jsem neschopná matka, když námm to nejde, z její péče jsem měla akorát modřiny na prsou a když jsem zkoušela kojit sama, což se podařilo, tak mě sjela, proč to dělám, když "takhle hrozný bradavky ještě neviděla a bez kloboučku to prostě nemůže jít." (šlo to). Takových "maličkostí" tam bylo víc, nebudu je všechny vypisovat, prostě nepříjemný zážitek v kombinaci s rozbouřenýma hormonama=pro rodičku katastrofa. Jinak některé sestry byly hodné, ale bohužel to byly jenom ty gynekologické o dětských se to říct opravdu nedá! Kamarádka rodila měsíc přede mnou a o sestrách mluvila úplně stejně. Českobudějovická porodnice je dobrá v tom, že mají vybavení a zkušenosti, které se hodí, když se něco pokazí a jde o zdraví nebo o život, ale v běžné péči selhává. Fakt továrna na děti, jak tady někdo napsal. Jo a taky jsem si plánovala, jak budu drsná a když se mi něco nebude líbit, tak to řeknu (třeba otevřené dveře při vyšetření, informace o synovi apod.) ale porod a to co je kolem něj je natolik nová a stresová záležitost, že jsem se já zdravotní sestra a v běžných situacích docela odvážná holka vzdala a snažila jsem se to tam hlavně přežít a co nejdřív vypadnout.

Odpovědět


podruhé a spokojenostjitka 23.03.2011 11:33

Narození dítěte je to nejhezčí v životě, co může každou ženu potkat.
Tak jako ostatní i já jsem pečlivě v prvním těhotenství přistupovala k porodu a připravovala jsem se na něj.Vyhledávala jsem si i informace k porodnicím a četla různé diskuze.Jsem ráda, že jsem se nenechala odradit nějakýma negat. zkušenostma ostatních maminek a přistoupila k porodu se zdravím rozumem. Díky lékařům mám dnes dvě krásné a hlavně zdravé dcery.
Jsem ráda, že jsem se i podruhé rozhodla k porodnici v Č.Budějovicích. Opět jsem se setkala se vstřícností, pochopením a vysokou
profesionalitou lékařů i sester.
Jediné co bych v porodnici změnila je rekonstrukce sprch a větší hygiena, co se týká sprch na oddělení šestinedělí.
Děkuji lékařům zejména mudr. Velemínskému a mudr. Botkovy a Mudr.Šlakové a sestrám na JIP, dětské JIP a odděelení šestinedělí.

Odpovědět


Sestrám padají děti na zemScooby Doo 12.06.2010 00:36

http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=670340

Sestře spadl novorozenec na zem, holčičce tak sestra způsobila zlomeninu temenní kosti. Co je ale důležité - další postup nemocnice - nejdříve mamince za diskrétnost nabídli odškodné 250.000, ale pak začali taktizovat a rozhodli se, že jí nedají nic. Takže maminka je samozřejmě zažalovala a domohla se alespoň 100.000. Podle právníka nemocnice ale měla stačit pouze omluva a tak se odvolali, ale nebylo jim to nic platné, i další soud odškodné potvrdil...

Co z tohoto plyne?
- že porodnice odděluje maminky od jejich dětí a nerespektuje základní potřebu dítěte - proč měla dítě sestra a ne maminka, mamince by dítě spadlo jen těžko... Maminky, nedávejte svoje děti sestrám, pokud je dítě v pořádku, není důvod, aby opouštělo Vaši náruč.
- tato porodnice je velmi neseriózní k maminkám, nejdřív jim slíbí odškodné a pak vypočítavě nabídku stáhne...
- že se jim to vůbec nevyplatilo, chtěli ušetřit za diskrétnost a teď mají z ostudy kabát a dostalo se to do médií včetně jejich "strategického" a vypočítavého postupu

Odpovědět


Sestrám padají děti na zemPetra 12.06.2010 20:32

Dobrý večer, musím reagovat na Váš příspěvěk, hlavně na část, kde píšete, že maminky nemají dávat děti sestrám a že maminkám děti nepadají. Pracuji na novorozeneckém oddělení porodnice v Praze 7 let, za celou dobu se nestalo, že by zde sestře spadlo dítě na zem a myslím, že žádná si to ani nepřeje. Tím neříkám, že se to stát nemůže. Ale říci, že maminkám by dítě spadlo jen těžko, je omyl. U nás na oddělení právě mamince spadlo dítě na zem. Ale nikde jste to nečetla, nikde se to nepsalo. Také si to ta maminka nepřála, ale stalo se. Dále chci reagovat na část, že nám maminky nemají dávat své děti pokud jim nic není. Ze své praxe vím, že 90 % matek prosí, jestli bychom si je vzaly, aby se vyspaly. Takže další omyl. Je jen na nás jestli jim vyhovíme, protože bychom nemusely, ale chápeme, že porod je vyčerpávající a když dítě probrečí noc je důležité, aby se matka vyspala. Myslím si, že jste asi neomylný člověk, když si myslíte, že nic tak ošklivého se Vám přihodit nemůže. Tímto se nechci zastávat žádné sestry, které spadlo dítě na zem, ale taky žádné maminky. Stávat by se to nemělo, ale každý by si měl zamést před vlastním prahem.

Odpovědět


Sestrám padají děti na zemScooby 13.06.2010 12:02

Máte pravdu, že i mamince se to může stát. Ale na rozdíl od maminky je sestra odborný pracovník, který musí znát zásady bezpečného zacházení s novorozenci. Nechápu, jak se něco takového mohlo stát, to prostě musela být nedbalost.

Rovněž souhlasím s tím, že stávat by se to nemělo a když už se tak stalo, tak by se okamžitě mělo mamince dostat omluvy jak od dotyčné sestry, tak i od vedení oddělení a mělo by se co nejdříve s maminkou jednat o odškodnění. Postup této porodnice je opravdu drzost.

Co se týče toho předávání zdravého dítěte sestrám, tak by to samozřejmě mělo záležet na mamince, jak si to přeje. V praxi to ale chodí tak, že se miminka odebírají pod různými záminkami, aniž by se někdo maminky zeptal, zda si to tak sama přeje. Podle mě by nikdo z personálu na zdravé dítě ani neměl sáhnout předtím, než mamince vysvětlí, co potřebuje udělat, a zeptá se, zda s tím maminka souhlasí.

Odpovědět


Sestrám padají děti na zemMichaela 14.06.2010 20:38

Krásně jste to napsala paní Petro :-)

Odpovědět


Sestrám padají děti na zemJana 22.06.2010 21:53

Naprosto s Vámi souhlasím paní Petro.Ono odsoudit je lehké, ale jistě té sestře teď také není lehko u srdce.

Odpovědět


Re: Sestrám padají děti na zemMell 16.05.2014 18:50

Pochybení se stát může, ale normální je ho přiznat a odčinit a ne se soudit a ještě vykřikovat, že by rodičům měla stačit omluva. Drzost českých nemocnic nezná mezí, v civilizovaných zemí, je v případě pochybení odškodnění to základní co nemocnice udělá pro nápravu toho co způsobila, u nás se musíte soudit, aby se vám vůbec uráčili omluvit!

Odpovědět


Právní bolesti českého porodnictvíArwenka 07.06.2010 11:08

http://www.rodina.cz/clanek7744.htm

Velice zajímavý článek pro budoucí rodičky. S popsaným problémem jsem se setkala právě v českobudějovické nemocnici. Rodila jsem třikrát a pouze zde nebyla dodržena ani základní pravidla slušného chování natož desatero práv pacienta.

Odpovědět


Podruhé a opět spokojenostSarka 11.03.2010 17:54

Rodila jsem v ČB podruhé a opět jsem maximálně spokojená! Od příjmu až po poslední den se ke mě všichni chovali super. Bohužel si nepamatuji jména dokrorů, PA,...(rodila jsem 4.3. po poledni), ale ráda bych všem poděkovala. Pan doktor u porodu byl moooc fajn, celou dobu se mnou komunikoval, neustále nám říkal co se bude dít, co se děje, co mi bude dělat. I na šestinedělí byli všichni moc milí, krásně se o nás starali. Přeju všem pohodový porod. Šárka K.

Odpovědět


Podruhé a opět spokojenostEva 29.04.2010 12:05

Velky dik všem od ambulance, pres porodni sal, JIP, sestinedeli a detskym sestrickam. Vyborna pece, podpora, zajem a povzbuzeni ve slabe chvilce. PS: Maminky, vy co se rozmyslite zda rodit doma, neriskujte. Syn se po naprosto bezproblemovem tehotenstvi nakonec narodil akutnim cis. rezem, mel 2x obmotany pupecnik kolem krcku. Neni to straseni, jen ma zkusenost. Diky profesionalnimu zasahu mam v postylce zdrave miminko. Preji totez vam vsem, ktere jste "v ocekavani".

Odpovědět


Podruhé a opět spokojenostEva 19.08.2010 19:21

A jeste jedna moje zkusenost, 4 mesice po porodu jsem v sobotu rano navstivila gyn. ambulanci v nemocnici s bolavym prsem a obavou, jak se na me budou tvarit. Prijala me vsak sestricka s usmevem, prohledla prs a at se posadim a pockam na p. doktora. Necekala jsem ani 5 min. a sla na radu. Pak se stalo neco, co jsem v nasem zdravotnictvi jeste nezazila, ac by mela byt samozrejmost. P. doktor Divis vstal od stolu, podal mi ruku a predstavil se. Pak me prohledl, vysvetlil co a jak a ujistil, ze je to drobnost. Omlouvala jsem se, ale znovu mi zopakoval co a jak a ujistil, ze mohu kdykoli prijit, pokud by se zhorsilo. Sestricka me s usmevem vyprovodila. Staci tak malo a clovek je skoro uzdraveny. Diky!

Odpovědět


5 měsíců strachu?Papája 10.03.2010 00:13

Přeji všem dobrý den.Jsem ve ránila jsem ne začátku 5.měsíce a čtení názorů na tu nebo onu porodnici jsem se zatím zuby nehty bránila,jenže dnes mě typicky ženská zvědavost zavála sem...Nestačím se divit.Zvláště tomu,jak jsou příspěvky tady rozdílné.Ptám se,čím je to.Může za to určitý personál nebo hysterie rodiček?Nezlobte se na mě ze ten výraz,mě to čeká poprvé a sama nevím,zda budu spolupracovat a dýchat jak mám nebo lézt po zdi a křičet,že živou mě nedostanou...:)Pořád váhám mezi Budějovicemi a Krumlovem,ale zatím pro mě vítězí poporodní péče o mimčo před mojí spokojeností se samotným porodem.Ženský,podpořte mě v rozhodnutí pro Budějky a nenechte mě těch zbývajících několik měsíců ve strachu z toho,co přijde...Dík všem za pozitivní příspěvky,mějte se.Vy i Vaše dětičky:)

Odpovědět


5 měsíců strachu?Eva 12.03.2010 16:07

Dobry den, nedelam si z Vas legraci, avsak pokud jste z jihu Cech, asi bych se na Vasem mite radeji poohlidla po nejake porodnici v Rakousku. Me prvni dite se narodilo v dubnu 09. Od zacatku tehotenstvi jsem mela naplanovano rodit v Cechach. Kdyz jsem pak videla tu relaitu, odjela jsem do Vidne a rozhodne nelituji. K memu prekvapeni to tak dela stale vice Cesek. Nastesti mam v soucas. dobe takove zamestnani, ze mi porod v Rakousku jakoz i novorezenckou peci moje zdravotni pojistovna plne uhradila.

Odpovědět


5 měsíců strachu?jana 02.04.2010 09:46

Milá Papájo,
zpětně lituji,že jsem četla příspěvky a stresovala se s porodem.doma sem brečela,koukala do mailu na pozitivní zkušenosti a bylo mi řečeno,že mám rodit doma.Měla sem porodní plán připravený,vzhledem k tomu že termín porodu byl stanoven na 3.dubna a Maruška už spinká v postýlce,sem se k PP nedostala.ani matka nestihla přijet.porod jako takový řešit nebudu,nebylo to lehké,nicméně NIKDO mi nevynadal,NIKDO nebyl nepříjemný a už vůbec po mně neskákal.nastřihli mně,což sem nechtěla ale zjistila,až když mně šili.žádat o miminko sem nemusela,dali mi malou automaticky k prsu a ještě se ptali jestli už vím po kom je.velice milá slečna asistentka se mnou dýchala,no pletla sem to,na sál sem šla před pátou a porodila v sedm,takže sem chytla více směn.Upozorňuji,že doktoři jsou velice sympatičtí a milí.přišla sem pěšky v 5h ráno,tak sem ty směny chytla všechny.spětně to vidím jinak,taky sem z toho byla hotová ale zkušenost s personálem na jedničku.Nejsem přece kytička,takže to vidím na tu hysterii.říká se,jak vy se chováte k lidem oni se chovají k vám.ano řekli mi,to nedělejte a nesmíte,ano nemohla mi sestra napíchnout žílu,povedlo se na potřetí ale taky mi řekli,že sem byla šikovná.záleží co si vybereš.až toho broučka uvidíš,tak ta bolest bude snesitelná.takže kdybych se někdy zázrakem rozhodla,že budu ještě rodit tak klidně v budějovicích.sestry z dětskýho jsou taky vstřícné,milé a poradí se vším.takže užívej zbytek těhotenství v klidu,psychika dělá hodně a přeji,ať je vše v pořádku.

Odpovědět


5 měsíců strachu?mak 09.04.2010 13:38

Dobrý den,
ta rozdílnost asi vychází z určítého hlediska, když jsem probírala příspěvky tak mám dojem, že pokud je váš porod "normální", nebo lépe bez komplikací, tak to většinou (schválně nepíšu vždycky) rodičky hodnotí negativně. Všechny komlipkované porody zde asi probíhají dobře.
Já mám dvě malé děti, obě jsem rodila jinde, před porodem jsem četla všechny příspěvky a byla jsem rozhodnutá, že pokud bude těhotenství i mimi OK, pojedu jinam, pokud budou nějaké problémy, pokud budu rodit dříve, tak pojedu do ČB. Dcera měla při porodu problémy a neměla jsem v jiné porodnici pocit, že by byli méně kvalifikování ji pomoct, přežila to bez úhony. A jen pro zajímavost syn měl 4,1 kg a 54 cm, tedy fakt velké dítě a porodila jsem ho bez nástřihu, v absolutní pohodě, i když byl kolem velký frmol=hodně dalších porodů, ovšem ne v ČB. Pokud budu mít třetího potomka, tak se budu rozhodovat opět stejně, v případě problému ČB, jinak tam co už jsem měla dva krásné porody.

Odpovědět


5 měsíců strachu?Arwenka 26.04.2010 20:06

Většina porodních a poporodních komplikací je ze zbytečných lékařských zásahů během porodu. A potom je třeba i speciální péče o mimčo. Pokud jste zdravá a těhotenství probíhá bez komplikací tak doporučuji Č.Krumlov. V Budějicích nebudete mít takovou pohodu a soukromí jaký si porod zasluhuje. Porod je intimní a intenzivní proměna ženy a muže a jakýkoliv zbytečný zásah z venčí tento vzácný okamžik zrodu nového človíčka jen narušuje a tím narušuje i psychickou rovnováhu rodičky i dítěte.
V Budějicích nemůžete mít doprovázející osobu na celý porod,ale jen na jeho závěrečnou část. A upřímně tam už je jaksi zbytečný.

Odpovědět


Re: 5 měsíců strachu?ajinka 29.01.2012 17:32

Já jsem rodila v Budějkách třikrát a poslední porod byl nejtěžšší ale vždy jsem tam byla spokojená jak s péčí v době porodu tak i poté a rozhodně bych neměnila.

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnéSxxA 29.01.2010 15:20

Zkušenost z ledna 2010: do poslední chvíle si mne na čekacím pokoji nikdo nevšímal, klystýr mi nedali, až když mne našla sestřička, jak klečím vedle postele na zemi, tak mne v konrakcích vlekli na kozu, následně zavolali "rodíme!" a tahli mne na porodní box. Až tam jsem mohla zavolat manželovi, aby přijel - stihl to na posledních pár minutek. Doktor se mnou vůbec nekomunikoval - porodní plán ignorovali, plácli se mnou na záda, vycévkovali, nasřihli, napíchi tři nějaké léky (oxytocin?), sestřička dloubla loktem do břicha, mimino hned ostřihli a odnesli, pan doktor sešil ... a nashledanou. Pravý opak toho, co jsem od porodu ve 21. století očekávala ... sprcha? uvolnění na míči? podpora manžela? volba různých poloh? možnost s dokorem vyčkávat a snažit se vyhnout nástřihu a dalším invazivním úkonům při porodu? touha dostat miminko na břicho a nechat pořádně dotepat pupečník? Nic takového v ČB neočekávejte, prostě se to tam takhle nedělá a basta.
Šestinedělí: sestřičky a doktoři se fakt snaží, vše tam dostanete apod., ale je to tam hodně stresující a bez možnosti odpočinku, pořádné hygieny a klidu. Přežijete to, ale už to nikdy nebudete chtít znovu zažít.
Komu nevadí představa porodu coby lékařského zákroku na Vašem těle, tak ČB porodnici doporučuji - jsou to přecijen profesionálové s velmi dobrým technickým zázemím pro miminka atd. Na druhou stranu je to fakt fabrika na mimina a kdo chce porod coby krásný prožitek, tak tam raději nechoďte.

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnéjana 01.02.2010 09:29

Dobrý den,po přečtení Vašeho příspěvku mě napadá jediné,ozvala jste se s vašimi požadavky? já nedokážu pochopit,proč některá maminka tady napíše,že jí miminko bylo hned dáno a některá,což je i Váš případ si postěžuje,že jí ho nedali,pokud je všechno v pořádku.Osobně myslím,že o co si člověk neřekne,to mu nikdo sám nenabídne,i když by to zrovna ve zdravotnictví mělo být samozřejmostí. Mám rodit v dubnu a rozhodně chci,aby mi malou hned dali a nehodlám se nechat odbít.

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnéSxxA 02.02.2010 16:55

Dobrý den, dovolím si krátce reagovat - rozhodně jsem měla porodní plán se všemi požadavky a své požadavky jsem na začátku porodu oznamovala sestřičkám a pak i doktorovi - ten vše odkýval ... pak je kolem Vás takový fofr, že se prostě nestihnete ani ozvat. Dokonce mám takový dojem, že odebrali pupečníkovou krev, přestože jsem k tomu nedávala souhlas, ale snad jsem se jen přehlédla a ty dvě zkumavky krv, které odnášeli byly něco jiného ...
Nechci Vám brát zbytečně iluze, možná si o tom uděláte lepší obrázek v dubnu, jak to lze se při porodu skutečně nenechat odbýt. Přeji hodně štěstí!

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnéjana 07.02.2010 18:13

všechno může být úplně jinak,miminko je špatně otočené,tak možná nakonec půjdeme císařem.Tak si říkám,že tu řeším porod a nakonec nevím,nevím.raději normální porod,jinak jsem se pro informace spojila rovnou s personálem,což je asi nejlepší.Oni tam od toho jsou.Svoji zkušenost sem vložím,snad bude čas :o)

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnémacek 10.02.2010 16:39

Po porodu každého dítěte se odebírá krev z pupečníku na vyšetření-1-2 zkumavky- BWR a protilátky-záleží na krevní skupině matky.

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnéeva 23.02.2010 15:56

Krev z pupečníku se odebírá u každého porodu,vyšetřuje se pH a u některých maminek(Rh negativních) krevní skupina a Rh faktor miminka.Odběr pupečníkové krve do Banky pupečníkové krve se neprovádí do zkumavky,ale do plastového sáčku.Jen pro upřesnění.

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnéjana 10.04.2010 19:21

dobrý den,já porodní plán nakonec neměla,malá se rozhodla že přijde dřív a já to netušila.ležela sem na gyndě a doufala,že mně pustí domu.kontrakce sem nepociťovala,až později,když sem byla na monitoru.klystýr sem dostala,zeptala sem se a bylo mi řečeno,že je to lepší pro mně i miminko.odpověděli mi.chytla sem dvě směny na sále,byla sem tam před pátou a malá přišla na svět v sedm.monitory byli trochu otravné,posílali mně dost do sprchy,že to pomáhá.asistentka,která se mnou strávila celý porod byla velice milá.malou sem dostala hned na bříško,sice jí pak vzali,umyli a osušili a pak zas ležela vedle mne.Fofr to byl,bolelo to jako čert,že mně nastřihli,sem zjistila,až když mně šili,mluvila sem o tom s doktorem při šití,dřív sem byla ráda,že žiju,chtělo se mi zvracet,bolela mně hlava a snažila sem se dýchat podle rad asistentky.byla sem ráda,že tam matka ani přítel nebyli,takhle mně vidět,ne.ale na přístup personálu si nemohu stěžovat.kupodivu sem zvládla komunikovat a kdykoliv sem se na něco zeptala,odpověď sem dostala.takže za sebe přístup personálu za jedna.

Odpovědět


Nečekejte nesplnitelnédddddddd 08.02.2010 22:34

Tak to musíte rodit doma.

Odpovědět


Re: Nečekejte nesplnitelnékaja 09.09.2011 12:39

Naprosto stejna zkusenost od cekatelskeho pokoje (vsehovsudy 5h - v noci "nechodte nam tady, rodit budete az rano, do sprchy se v noci nechodi, co nam tady rvete, vy uz rodite, to snad ne..." a spousta podobnych hlasek od sester), manzel to nakonec nestihl, uz ho za mnou ani nepustili po porodu, az druhy den odpoledne (pres me vyslovne zadosti a domluvu s vrchni sestrou, ze je to mozne druhy den rano...), zmatky na sestinedeli ani nema cenu popisovat, i kdyz se clovek ozve slusne, dostane spis vynadano, nez by mu vystri i v uplnych malickostech a samozrejmostech vstric, pokud yb byl ohrozen zivot ditete ci matky, pak ano, jinak uz nikdy vice, pro prvorodicku rodici v noci v nevhodnou dobu katastrofa

Odpovědět


tak kde rodit nevímjana 26.01.2010 08:58

zdravím Evi,nějak sem ty příběhy přestala číst a uklidnila se.I přítel už ze mně byl nešťastnej,takže to risknu v ČB a budu doufat,že chytnu slušný personál a s malou to zvládneme,ona psychika dělá své.takže díky za podporu,přeju vše v pohodě a kdoví třeba se potkáme :o)

Odpovědět


tak kde rodit nevímSarka 02.01.2010 13:09

Zdravím :). Také jsem se při čtení zdejších příspěvků bála, ale zvládla jsem to. Nemůžu si na nikoho stěžovat. Při rozhodování kam jet rodit, u mě hrálo první roli miminko. Hlavou se mi honili myšlenky co kdyby se s prckem mohlo něco stát a v mnou vybrané porodnici by se o něj " neuměli" postarat a museli by mi malou odvézt na neonatologii do ČB a já mezitím byla třeba v Prachaticích. Naštěstí proběhlo všechno v naprostém pořádku, miminko je zdravé, já jsem také přežila a těším se na další porod v budějovické porodnici letos v březnu. Držím palce ať se rozhodnete správně.

Odpovědět


tak kde rodit nevímjana 26.12.2009 20:56

Jsem v pátem měsíci a bydlím doslova vedle nemocnice v CB.ale jak tady ctu některé příspěvky,tak jsem se za prvné rozbrečela,asi hormony,a za druhé dumám,že bych jela někam do pryč.Jenže kam?jak mi můžou odmítnout vzít si osobu s sebou,byť to bude dula,v nabídce jsou 2 osoby,a tady se dovím,že se musí vecpat.Je to placená služba domnívám se,mám na ní nárok,tak nechápu,proč by to měli odmítat.některé příspěvky jsou zcela hororové a výsledek je,že jsem z porodu začala mít strach.Tak snad jako indiánka bych si mohla odskočit do lesa,a pak zavolat pro sanitku :o)

Odpovědět


Zpět na stránku Porodnice České Budějovice

Váš názor, Vaše zkušenost

Antispamový test, opište prosím text:

raptcha.png